فیشیال پوست چیست و برای چه افرادی مناسب است؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

بی تردید مراقبت از پوست جز موضوعات بسیار پر اهمیت در مبحث زیبایی است. اگر چه راهکارهای خانگی مانند شستشوی روزانه، استفاده از کرم‌های مرطوب کننده، ضد آفتاب، ماسک‌های خانگی و ... برای مراقبت از پوست وجود دارد و شما می‌توانید به راحتی از پوست خود مراقبت کنید، اما امروزه روش‌های متنوعی در مراکز پوست و زیبایی ارائه می‌شوند که پاسخگوی نیاز آن دسته از افرادی است که قصد دارند با خدمات حرفه ای تری از پوست خود مراقبت کنند.

این خدمات زیبایی با عنوان فیشیال صورت معروف شده است و با استفاده از این تکنیک‌ها می‌توان برخی مشکلات پوستی پیچیده مانند جوش‌های زیر پوستی مزمن، لک، جای زخم را از بین برد و پوست را پاکسازی کرد.

فیشیال پوست روشی بسیار کارآمد برای پاکسازی پوست و مراقبت از آن است و مزایای متعددی برای پوست دارد که در ادامه مطلب به طور مفصل راجع به آن توضیح خواهیم داد.

 

فیشیال صورت چیست؟

فیشال صورت در اصل یک روش درمانی چند مرحله‌ای و یکی از بهترین راه‌های مراقبت از پوست است.

فیشیال صورت باعث پاکسازی ، لایه برداری ، تغذیه پوست و ایجاد چهره‌ای شفاف و آبرسان می‌شود و می‌تواند به پوست شما جوانی و طراوت ببخشد. همچنین در مورد بهترین روش برای مراقبت از پوست ، مشاوره دریافت می‌کنید.

معمولا برای انجام فیشیال پوست در کلینیک‌های زیبایی، طی جلسه مشاوره  مرکز فیشیال پوست تهران و با بررسی نوع پوست شما ، در مورد بهترین روش برای مراقبت از پوستتان به شما مشاوره داده مى‌شود تا بتوانید از پوست خود مراقبت کنید.

فیشیال صورت یک درمان پوستی شامل پاکسازی و ماساژ پوست است که منافذ را تمیز می‌کند ، سلول‌های مرده پوست را بیرون می‌کشد و مشکلات رایج پوستی را با یک ماسک معمولی درمان می‌کند.

فیشیال صورت یک درمان چند مرحله‌ای برای جوانسازی و تغذیه پوست است که باعث می‌شود پوست سالم‌تر و جوان‌تر به نظر برسد.

روش درمانی فیشال چگونه است؟

در اصل فیشال یک روش درمانی چند مرحله ای برای پوست صورت و گردن می باشد که شامل مواردی همچون پاکسازی، لایه برداری، آبرسانی و تغذیه رسانی می شود. به همین علت بلافاصله پس از انجام آن پوست کاملا شاداب، درخشان و جوان به نظر می رسد.

معمولا این روش درمانی با یک مشاوره شروع می شود تا نوع پوست و عادت های مراقبتی شما مشخص گردد.

مراحل درمانی

مرحله اول فیشال پاکسازی است. ابتدا مواد آرایشی و سپس سلول های مرده از روی پوست پاک می شوند. پاکسازی حرفه ای به شرایط پوست شما بستگی دارد که دارای آکنه، جوش سرسیاه، منافذ باز، چربی بیش از حد و … باشد.

از دیگر مواردی که در فیشال انجام می شود می توان به های فرکوئنسی، هیدرادرمی، درما فیشال، ماسک LED (نور درمانی) و قلم پلاسما اشاره کرد.

های فرکوئنسی

های فرکوئنسی یک تکنیک محبوب در مراقبت های پوستی است زیرا بر روی فاکتورهای مختلفی مانند آکنه، منافذ باز، چین و چروک های ریز و گودی زیر چشم اثر می گذارد و آن ها را درمان می کند. های فرکوئنسی (فرکانس بالا) فیشال با استفاده از یک الکترود شیشه ای بر روی سطح پوست تابانده می شود. این امواج فرکانس بالا موجب افزایش گردش خون، افزایش سطح کلاژن و الاستین می شود.

هیدرودرمی

هیدرودرمی برای اکسیژن رسانی و تقویت سلول های پوست انجام می شود. هیدرودرمی همان مرحله آبرسانی و رطوبت رسانی است. بعد از لایه برداری، سطح پوست با سرم های آبرسان پوشیده می شود. آبرسانی موجب کاهش چین و چروک ها، روشن تر شدن رنگ پوست و درمان آکنه ها می شود.

رولر درما فیشال

رولر درما فیشال عملکردی مشابه میکرونیدلینگ دارد اما شدت آن بسیار پایین و کاملا کم تهاجمی است. این روش به تحریک پوست برای کلاژن سازی کمک می کند.

مزایای فیشال چیست؟

  • با یک جلسه آن به چند هدف درمانی و مراقبتی پوست خواهید رسید.
  • پاکسازی پوست از آلودگی های محیطی و رادیکال های آزاد
  • ماساژ صورت موجب ایجاد حس آرامش و رها شدن از استرس می شود.
  • جوانسازی، کاهش چین و چروک ها، شادابی و درخشان شدن پوست
  • برطرف کردن آسیب های پوستی و بهبود گردش خون
  • رفع جوش های سرسیاه، سرسفید و منافذ باز
  • لیفت و سفت شدن پوست
  • درمان گودی، سیاهی و پف زیرچشم
  • صاف و یکدست شدن رنگ پوست
  • در حین فیشیال چه اتفاقی برای صورت می‌افتد؟

    هر درمان فیشیال با مشاوره با متخصص زیبایی برای تعیین انواع مناسب محصولات برای نوع پوست شما آغاز می‌شود. پس از تعیین روش‌ها و محصولات قابل استفاده برای پوست شما، کافی است سر جای خود دراز بکشید، ریلکس کنید و از پروسه‌ی درمان لذت ببرید.

    اکثر درمان‌های فیشیال صورت شامل مراحل زیر هستند:

    پاکسازی

    قسمت اول فیشیال صورت پاکسازی پوست است. متخصص مراقبت از پوست، پوست صورت و گردن شما را به آرامی با پاک‌کننده ماساژ می‌دهد تا آثار اولیه‌ی آرایش و آلودگی از بین برود. سپس از اسفنج‌های نرم مخصوص صورت، پارچه یا پدهای پنبه‌ای استفاده می‌کنند تا مواد پاک‌کننده را با آب گرم و با ملایمت از روی صورت تمیز کنند.

    این مرحله می‌تواند برای تعیین ماسک مناسبی که در مراحل بعد برای صورت شما استفاده می‌شود، مفید باشد.


    لایه‌برداری صورت

    لایه‌برداری

    بسته به سالنی که برای فیشیال صورت انتخاب می‌کنید،  متخصص زیبایی شما می‌تواند سلول‌های مرده‌ی پوست را با کرم یا اسکراب لایه‌بردار از بین ببرد و یا منافذ پوست را با بخار باز کند.

    استخراج

    این فرایند برای پاکسازی تک‌تک منافذ مسدود شده که با چربی اضافی یا سلول‌های مرده‌ی پوست پر شده‌اند، انجام می‌شود. چربی اضافی یا سلول‌های مرده می‌توانند منجر به آکنه یا جوش‌های سرسیاه شوند. متخصص زیبایی استخراج این مواد مسدودکننده را با دست یا ابزار فلزی مخصوص انجام می‌دهد.

    ماساژ

    از بهترین مراحل فیشال صورت ماساژ صورت (و گاهی اوقات قسمت فوقانی بدن) است. این مورد برای کمک به تخلیه‌ی لنفاوی بدن استفاده می‌شود.

    ماسک و موارد دیگر

    متخصص زیبایی از ماسکی سفارشی و متناسب با پوست صورت شما استفاده می‌کند. با توجه به نوع پوست شما، شاید از ماسکی بر پایه‌ی خاک رس برای درمان پوست‌های چرب یا ماسک حاوی مرطوب کننده برای مقابله با خشکی استفاده شود. اگر فیشیال در طول روز انجام شود، می‌توان فیشیال صورت را با سرم، مرطوب‌کننده یا ضد آفتاب به پایان رساند.

  • فیشیال صورت چقدر زمان می‌برد؟

    اگر تمامی مراحل ذکر شده برای مراجعه کننده انجام گیرد حدود یک‌ ساعت زمان خواهد برد.

    انجام فیشیال صورت چه فوایدی دارد؟

    در فیشیال، پوست صورت کاملا عمیق تمیز می‌شود، در نهایت تمامی مشکلات پوستی از قبیل آکنه و خشکی پوست کاملا برطرف خواهد شد. علاوه بر این در صورتی که پوست صورت دچار جوش یا آکنه نباشد از چنین عارضه‌هایی نیز جلوگیری می‌شود.

    همچنین سبب درخشان‌تر یا روشن‌تر شدن پوست می‌شود که پس از اتمام فیشیال چنین تغییراتی را مشاهده خواهید کرد.

    آیا فیشیال پوست صورت به رفع چین‌وچروک صورت کمک می‌کند؟

    همانطور که گفته شد فیشیال پوست می‌تواند تمامی مشکلات پوستی را برطرف کند، اما این روش به تنهایی نمی‌تواند بر مشکلات اساسی پوست، مانند چین‌وچروک اثر بخش باشد. برای رفع این مشکل بهتر است در کنار فیشیال درمان‌های بیشتری، مانند لیزر درمانی یا لایه‌برداری شیمیایی جهت رفع چین‌وچروک برای مراجعه کنندگان انجام گیرد.

    آیا فیشیال صورت برای آقایان نیز انجام می‌شود؟

    فیشیال آقایان بسیار شبیه به خانم‌هاست، اما برخی از فرمول‌هایی که در آن به کار رفته، کمی متفاوت‌تر است. به‌طور مثال آقایان بیشتر با مشکلاتی از قبیل سوزش پوست به‌دلیل استفاده از ژیلت، حساسیت پوستی و…روبرو هستند، به همین جهت تمرکز بیشتری برای درمان این نوع عارضه‌ها برای آقایان وجود دارد.





:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: